Stavanger Kids Sale
  • Home
    • How to get to Madla bydelshus
  • Shop
    • New & Expectant Parents Pre-Sale
    • Shop at Stavanger Kids Sale
  • Sell
    • Register
    • Seller Info
    • Sellers' Schedule
    • Seller Contract
    • Drop Off Your Items
    • Pre-sales
    • Pick Up Unsold Items
  • Volunteer
  • Seller Help
    • Seller Central
    • What Can I Sell?
    • How to Select & Prepare Items
    • How to Enter Items >
      • Enter Items: Step by Step
      • Clothing for Kids + Teens
      • Kids' Shoes
      • Maternity Clothing
      • Toys
      • Books
      • Sports Gear
      • Baby + Kids' Gear
      • Furniture + Bedding + Decor
    • How to Price Items
    • How to Print & Attach Tags
  • About
    • In the News
    • Photos
    • Flyers
    • Contact
  • Hjem
    • Hvordan komme til Madla bydelshus
    • Startsiden
  • Shoppe
    • Forsalg for nybakte & vordende foreldre
    • Shoppe
  • Selge
    • Påmelding
    • Selger Info
    • Tidsplan for selgere
    • Kontrakt
    • Innlevering av varer
    • Forsalg for selgere & frivillige
    • Henting av usolgte varer
  • Hjelpe til
  • Selger Hjelp
    • Selgersentralen
    • Hva kan jeg selge?
    • Hvordan velge ut & klargjøre varer
    • Hvordan registrere varer >
      • Registrere varer - trinn-for-trinn
      • Barne- + ungdomsklær
      • Barnesko
      • Mammaklær
      • Leker
      • Bøker
      • Sportsutstyr
      • Baby + Barneutstyr
      • Møbler + sengetøy + interiør
    • Prising av varer
    • Hvordan skrive ut + sette på merkelapper
  • Om Oss
    • I media
    • Bilder
    • Plakater
    • Kontakt oss

Innlevering av varer


  • Selgere tar med varene de vil selge til Madla Bydelshus -- til avtalt tid -- fredag 12. september 2025 mellom kl 08.30-17.00. 
  • Hver selger må selv bære inn og legge varer på riktig sted i salgslokalet.
  • Tid for innlevering kan bookes fra selgerens brukerkonto i MyCM fra mandag 16. juni kl 20 (etter selgeren har meldt seg på det kommende salget).
  • Fristen for å booke tid for innlevering i MyCM er søndag, 7. september kl 20. 

Selgerens guide til salgshelgen

Vi har laget SELGERENS GUIDE TIL SALGSHELGEN som inneholder mye nyttig info -- hvordan klargjøre varer, innlevering av varer, når du kan handle på forsalg, henting av usolgte varer med mer. VENNLIGST les gjennom guiden før du sjekker inn på fredag ​​:)

(oppdateres nærmere salget)
LAST NED GUIDEN

FØR DU KOMMER

1.  Dobbeltsjekk din tid for innlevering i MyCM. Husk at du får 1,5 time til å bære inn og henge opp/legge ting på anviste rom, bord, og stativer.
2. Gjør en siste sjekk av varene dine og still deg selv spørsmålene:
  • Er klærne rene, og som nye (ikke slitte, skitne, revnet, osv)?
  • Har jeg overholdt grensene for hvor mange salgsobjekter jeg kan ha, og fulgt listen over ting jeg kan og ikke kan selge?
  • Er skoene mine i meget god stand og rene? Ingen skitne såler! Husk maks 8 par sko (eksklusiv sportssko og bunadsko).
  • Har mine varer som krever batterier fått fungerende batterier?
  • Er merkelappene skrevet ut på hvit/lyst papir som er 160 g eller tykkere? Hvis ikke så må de lamineres. Har jeg forsterket prislappene med teip?  (Vi kommer til å skanne noen av merkelappene dine for å sjekke at strekkoden kan leses.)
  • Er merkelappene godt festet? Har jeg pakket varer slik at alle delene er trygt sammen?
  • Har jeg registrert varer som ikke kan selges hos SKS: kosedyr, VHS kassetter/DVD-er/Blu-Rays, husholdningsartikler som ikke har noe med barn og gravide å gjøre, bilstoler produsert før 1. oktober 2021?
  • Har jeg registrert elektriske varer som ble kjøpt utenfor Norge (f.eks UK eller USA), som bruker annen strømstyrke og/eller annen støpsel enn vi har i Norge? Hvis ja, har jeg skrevet om dette på merkelappen -- kunden må informeres! ​
3. Sortér klær etter kjønn og størrelse. 
4.
Velg ut 30 plagg som du vil henge opp. Ha disse plaggene i en pose eller eske, slik at innleveringen går raskere.
5. Ha opp til 8 par sko i en papir/plastpose merket med ditt selgernummer.
6. Du oppfordres til å komme uten barn. Ungene dine kan bli med så lenge du holder øye med dem.
7. Ha med bankkontonummeret du ønsker å få utbetalt penger til.

KART OVER SALGET

Picture

INNLEVERING - HVA SKAL JEG GJØRE?

Stasjon 1: Innsjekking

Innsjekkingen skjer i foajeen til Madla Bydelshus. Våre frivillige vil der gi deg et registreringsskjema der du må:
  • skrive ned kontonummeret ditt, så vi kan betale ut detdu selger for
  • signere på at Stavanger Kids Sale IKKE er ansvarlig for tap, tyveri. eller skade på dine salgsvarer
  • bekrefte dine skift hvis du har satt deg opp som frivillig
Sammen med ditt registreringsskjema, vil du motta:
  • 2 billetter (armbånd med forskjellige farger) til forsalget fredag kveld
  • 1 eller flere billetter (armbånd med forskjellige farger) til halv pris forsalget som er lørdag kveld, kun for frivillige
  • et selger ID-kort som du skal levere inn når du henter dine usolgte salgsvarer søndag kveld
Picture
Stasjon 1: Selgere sjekker inn.

Stasjon 2: Motta ID kort  + skanne prislapper

  • Du vil få LÅNE et gult ID kort til å henge rundt halsen mens du er på salgsområdet, dette for å identifisere deg som selger. Dette kortet MÅ du levere tilbake når du har hengt opp/lagt fra deg salgsvarene dine, for vi trenger dem til fremtidige salg -- mange selgere glemmer dette!
  • Her kan du også levere handleposer.
  • Før du går videre, vil vi skanne noen tilfeldig utvalgte prislapper på dine varer, så vi ser at de kan bli lest av våre skannere.
Picture
Stasjon 2: Hente ID kort + skanne prislapper.

Stasjon 3: Sko inspeksjon ("Stova" ved kaféen)

Vi vil ha et inspeksjonsrom i “Stova” rett ved kafeteria-området.  
Picture
Stasjon 3: Inspeksjonsteamet sjekker sko.
Du kan selge 8 par sesongriktige sko. Plasser skoene i en plast/papirpose som tydelig er merket med ditt selger nummer.

Vi vil inspisere alle sko og sette ut de vi aksepterer (prislappen vil bli merket med et rødt klistremerke), og vi gir deg tilbake de skoene vi ikke aksepterer.  I de travleste timene, kan vi be deg om å hente dine avviste sko etter at du er ferdig med å plassere varene dine, eller så vil de bli lagt ved dine usolgte varer på søndag kveld.  VIKTIG: Selgere får ikke lenger sette skoene på plass i hallen selv.

Treningssko som f.eks fotballsko, ballettsko, skistøvler, osv., telles som sportsutstyr, og ikke sko, og skal leveres til avdelingen for sportsutstyr.  Legg bunadsko under stativet til bunader/festdrakter.

​

Stasjon 4: Hente maks 30 kleshengere (Garderobe)

Det er begrenset med plass på stativene. For at alle selgerne skal få samme mulighet til å henge opp sine klær, vil vi gi ut maks 30 kleshengere til hver selger. Dette til å henge opp barneklær og yttertøy. Dette er hengere for DEG og kun deg -- ikke gi videre til andre selgere.

​​For å få denne prosessen til å gå glatt, vær så snill å velg ut dine 30 klesplagg før du kommer.  Vi vil spørre deg om hva slags klær du vil henge opp, og gi deg kleshengere av rette størrelse og type. Vi holder rede på hvor mange kleshengere vi gir deg, og du kan komme tilbake for flere hengere til du når maksgrensen på 30.

Kleshengerne skal brukes for å vise fram de fineste klærne, og for at stativet skal være innbydende og fristende for våre kunder. Det er viktig at:
  • du bruker rett størrelse henger -- ikke bruk kleshengere beregne på voksenklær til å henge opp babyklær med.
  • hengeren skal alltid henges opp med kroken pekende mot venstre, som et spørsmålstegn "??????"
  • du IKKE henger opp bodyer eller pysjamas, vi kommer bare til å ta dem ned igjen
Vær så snill å henge lignende plagg sammen på stativet, etter størrelse, som kjoler, skjørt, bukser, gensere skjorter, osv. Det gjør at det ser mye ryddigere ut på stativet.
Picture
Stasjon 4: Hente kleshengere.
Picture

Stasjon 5:  Hente  + Sette på sikkerhetslapper (Kafé)

Dette er en ubetjent stasjon i kaféen. Har du noen av følgende varer vil vi at du kommer hit for å hente og sette på en sikkerhetslapp før du setter dem ut:

BARNEVOGNER + BILSTOLER + BÆRETØY + ALLE TYPER VESKER/SEKKER (stellevesker, vesker, ryggsekker, kofferter, osv)
​Vi vil ha ekstra sikkerhetslapper tilgjengelig i disko/rom for babyutstyr for å feste til bilstoler, barnevogner og bæretøy. ​

Stasjon 6: Bilstoler (Disko/Rom med babyutstyr)

​Har du med bilstol, ta det med til disko/rom med babyutstyr. Snakk med vår frivillig der som vil inspisere bilstolen din og få deg til å fylle ut et skjema.
BILSTOLER
Vi vil inspisere bilstolen din slik at vi er sikre på at:
  • bilstolen er produsert etter 1. oktober 2021 
  • det ikke er noen svakheter, brudd eller ødeleggelser i plastrammen
  • alle deler av metall ikke er rustet, bøyd, brukket
  • bilstolen har alle delene - sikkerhetsseler, ISOfix, bøyler osv.
  • sikkerhetsselene ikke er slitt eller løse
  • det ikke er tegn på rust på festene
  • når spennene er festet, fungerer mekanismen skikkelig?
Vi vil da at du fyller ut et gult skjema med:
  • merke og modell på bilstolen
  • produksjonsdatoen
  • bekreftelse på at bilstolen ikke har vært involvert i en ulykke (ikke engang en bitte liten en)
  • din signatur, dato, og selgernummer​
Picture
Bilstol med gult skjema.

SETTE UT VARENE DINE

  • Husk at du er ansvarlig for å plassere klærne dine der de hører til. Dine kleshengere skal brukes til å henge opp de peneste klærne på stativene merket med rett størrelse og kjønn (kjoler, skjørt og bluser for jenter, finbukser og skjorter for gutter).
  • ​Yttertøy (kåper, jakker, regntøy osv) skal henges i “Yttertøy” seksjonen, etter størrelse (yttertøy for gutter og jenter henger sammen).  Fleece over- og underdeler skal legges i kassene under stativene.
  • Det er begrenset med plass på stativene, så etterhvert som klær blir solgt i løpet av salget, henges det opp nye klær fra kassene.
  • Vi vil sjekke selgere når de kommer og når de går. Du får KUN ta med deg ting du selv selger, pluss esker/poser til å bære dette i.​
  • Du vil ha opp til halvannen time til å få plassert ut varene dine på de rette stedene.​​​

NÅR DU ER FERDIG -- VENNLIGST LEVER TILBAKE DET GULE KORTET

Når du er ferdig, husk å levere inn ditt gule ID kort der du mottok det (Stasjon 2). Vi vil sjekke dine esker og poser for å være sikker på at alle varer blir igjen på salget! Ser deg på forsalget!​

For informasjon om henting av dine usolgte varer etter salgets slutt, se Henting av usolgte varer.
Picture

TIL SELGERSENTRALEN
Sist oppdatert 07.04.2025

SELLER BASICS

SELLER INFO
SELLER CENTRAL
REGISTER
SCHEDULE
CONTRACT
WHAT CAN I SELL?
DROP OFF ITEMS
​PICK UP ITEMS

SELLER HELP

SELECT & PREPARE ITEMS
ENTER ITEMS
PRICE ITEMS
PRINT & ATTACH TAGS

SHOP + VOLUNTEER

SHOP THE SALE
PRE-SALE FOR NEW & EXPECTANT PARENTS
PRE-SALES
VOLUNTEER

SALE VENuE

MADLA BYDELSHUS
ÅSTA KONGSMORSGATE 20 
4044 HAFRSFJORD

{how to get here}

MORE INFO

ABOUT US
CONTACT
NEWS 
PHOTOS
FLYERS

Content copyright 2008-2025. Stavanger Kids Sale. All rights reserved.  Org nr 994 682 636

DET PRAKTISKE

SELGER INFO
SELGERSENTRALEN
PÅMELDING
TIDSPLAN
KONTRAKT
HVA KAN JEG SELGE?
INNLEVERING AV VARER
HENTING AV VARER

SELGER HJELP

VELGE UT & KLARGJØRE VARER
REGISTRERE VARER
PRISING AV VARER
SKRIVE UT + SETTE PÅ MERKELAPPER
SHOPPE + HJELPE TIL
SHOPPE
FORSALG FOR NYBAKTE + VORDENDE FORELDRE 
FORSALG
HJELPE TIL
SALGSLOKALET
MADLA BYDELSHUS
ÅSTA KONGSMORSGATE 20 
4044 HAFRSFJORD

{komme seg hit}
MER INFO
OM OSS
KONTAKT
I MEDIA
BILDER
PLAKATER

Content copyright 2008-2025. Stavanger Kids Sale. All rights reserved.  Org nr 994 682 636
  • Home
    • How to get to Madla bydelshus
  • Shop
    • New & Expectant Parents Pre-Sale
    • Shop at Stavanger Kids Sale
  • Sell
    • Register
    • Seller Info
    • Sellers' Schedule
    • Seller Contract
    • Drop Off Your Items
    • Pre-sales
    • Pick Up Unsold Items
  • Volunteer
  • Seller Help
    • Seller Central
    • What Can I Sell?
    • How to Select & Prepare Items
    • How to Enter Items >
      • Enter Items: Step by Step
      • Clothing for Kids + Teens
      • Kids' Shoes
      • Maternity Clothing
      • Toys
      • Books
      • Sports Gear
      • Baby + Kids' Gear
      • Furniture + Bedding + Decor
    • How to Price Items
    • How to Print & Attach Tags
  • About
    • In the News
    • Photos
    • Flyers
    • Contact
  • Hjem
    • Hvordan komme til Madla bydelshus
    • Startsiden
  • Shoppe
    • Forsalg for nybakte & vordende foreldre
    • Shoppe
  • Selge
    • Påmelding
    • Selger Info
    • Tidsplan for selgere
    • Kontrakt
    • Innlevering av varer
    • Forsalg for selgere & frivillige
    • Henting av usolgte varer
  • Hjelpe til
  • Selger Hjelp
    • Selgersentralen
    • Hva kan jeg selge?
    • Hvordan velge ut & klargjøre varer
    • Hvordan registrere varer >
      • Registrere varer - trinn-for-trinn
      • Barne- + ungdomsklær
      • Barnesko
      • Mammaklær
      • Leker
      • Bøker
      • Sportsutstyr
      • Baby + Barneutstyr
      • Møbler + sengetøy + interiør
    • Prising av varer
    • Hvordan skrive ut + sette på merkelapper
  • Om Oss
    • I media
    • Bilder
    • Plakater
    • Kontakt oss