Stavanger Kids Sale
  • Home
    • How to get to Madla bydelshus
  • Shop
    • New & Expectant Parents Pre-Sale
    • Shop at Stavanger Kids Sale
  • Sell
    • Register
    • Seller Info
    • Sellers' Schedule
    • Seller Contract
    • Drop Off Your Items
    • Pre-sales
    • Pick Up Unsold Items
  • Volunteer
  • Seller Help
    • Seller Central
    • What Can I Sell?
    • How to Select & Prepare Items
    • How to Enter Items >
      • Enter Items: Step by Step
      • Clothing for Kids + Teens
      • Kids' Shoes
      • Maternity Clothing
      • Toys
      • Books
      • Sports Gear
      • Baby + Kids' Gear
      • Furniture + Bedding + Decor
    • How to Price Items
    • How to Print & Attach Tags
  • About
    • In the News
    • Photos
    • Flyers
    • Contact
  • Hjem
    • Hvordan komme til Madla bydelshus
    • Startsiden
  • Shoppe
    • Forsalg for nybakte & vordende foreldre
    • Shoppe
  • Selge
    • Påmelding
    • Selger Info
    • Tidsplan for selgere
    • Kontrakt
    • Innlevering av varer
    • Forsalg for selgere & frivillige
    • Henting av usolgte varer
  • Hjelpe til
  • Selger Hjelp
    • Selgersentralen
    • Hva kan jeg selge?
    • Hvordan velge ut & klargjøre varer
    • Hvordan registrere varer >
      • Registrere varer - trinn-for-trinn
      • Barne- + ungdomsklær
      • Barnesko
      • Mammaklær
      • Leker
      • Bøker
      • Sportsutstyr
      • Baby + Barneutstyr
      • Møbler + sengetøy + interiør
    • Prising av varer
    • Hvordan skrive ut + sette på merkelapper
  • Om Oss
    • I media
    • Bilder
    • Plakater
    • Kontakt oss

Selger Info
Høstsalget 2025

Vil du bli med som selger hos oss? Her får du en oversikt over info som finnes på nettsiden vår.
Klikk på lenkene for utfyllende informasjon.​
ALLE KAN DELTA!
Alle kan delta som selgere! Påmeldingen til høstsalget åpner mandag, 16. juni 2025 kl 20. Vær oppmerksom på at vi kan ha maks 250 selgere og plassene går fort.  Blir salget fulltegnet før påmeldingsfristen går ut kan du sette deg på venteliste. Alle viktige datoer og frister finner du her.

KUN ÉN SELGERPLASS PR HUSSTAND
Selgere med flere kontoer vil bli søket fra salget. Vi har lange ventelister for hvert salg. Vi ønsker at så mange familier som mulig skal få muligheten til å delta som selgere -- opp til vår grense på 250 selgere. De av våre selgere som melder seg som frivillig på 3 skift eller flere, blir belønnet med å kunne selge opp til 50 ekstra varer. Det er rett og slett veldig urettferdig overfor disse selgerne når andre lager seg flere kontoer for å kunne selge flere varer enn det grensen tillater. Vi holder registreringsavgiften så lav som mulig slik at flest mulig kan delta -- ikke slik at det skal kunne lages flere kontoer.
​
VI BRUKER ET NETTBASERT SYSTEM FOR Å ADMINISTRERE SALGET
Selgere må opprette en brukerkonto hos vår partner My Consignment Manager (MyCM) -- et brukervennlig, nettbasert system fra USA som gjør hele prosessen enklere for alle. Vi har brukt My Consignment Manager siden 2013, og var de første som brukte dette systemet i Norge. Vær oppmerksom på at MyCM er kun tilgjengelig på engelsk, men instruksjoner om hvordan man navigerer MyCM finnes på nettsiden vår. Selgere får hver sin personlige selger-side der man kan:
  • registrere varer i vår database
  • skrive ut merkelapper med strekkode
  • administrere inventaret sitt (og overføre usolgte varer fra tidligere til nåværende salg)
  • melde seg på som frivillig & velge vakt(er)
  • booke tid for innlevering (check-in appointment)
  • se hva man fikk solgt (oppdateres hver kveld under salgshelgen)
  • se oppgjøret fra salget (liste over varer man fikk solgt inkl. salgssummen)
SELGERE KLARGJØR & SETTER PRISER PÅ SINE VARER
Selgere skal klargjøre og sette priser på varene sine (vennligst se på listen over hva som kan og ikke kan selges), registrere varene i sin MyCM-konto, og skrive ut og sette på merkelapper på alle varene. Selgere kan registrere maks 150 varer.

OPSJON TIL Å SELGE VARER TIL HALV PRIS
Selgere har muligheten (og oppfordres) til å selge alle eller noen av sine gjenværende varer til halv pris søndag fra kl 10-16. Disse varene vil også selges til halv pris på vårt halv pris forsalg som avholdes lørdag kveld (kun for frivillige).


SELGERE MÅ FØLGE VÅRE INSTRUKSJONER
Selgere må følge våre instruksjoner om hvordan varer skal registreres i MyCM, og hvordan merkelapper skal skrives ut og festes til varer. 
INNLEVERING AV VARER
Selgere må velge innleveringstidspunkt (check-in appointment) for å sjekke inn og levere inn varene sine på Madla bydelshus fredag 12. september mellom kl 08.30-17.00. Hver selger
 må selv bære inn og legge ut varene sine på anviste bord og stativer. Klær skal enten henges opp eller legges i kasser under klesstativene etter størrelse. Selgere har 1,5 time til å fullføre dette. Selgere trenger ikke å være til stede under salget.
​
HENTING AV USOLGTE VARER
Alle selgere må hente sine usolgte varer på Madla Bydelshus søndag kveld (14. september) mellom kl 20.30-22.00.
Picture
SELGERE FÅR 70-75% AV SALGSSUMMEN
Selgere får 70% av salgssummen. Selgere som også hjelper til ved salget (en eller flere vakter på 3 timer på torsdag, fredag, lørdag, eller søndag) får 75% av salgssummen. Vær oppmerksom på at en registreringsavgift på 60 kr trekkes fra oppgjøret. Denne avgiften dekker noen av utgiftene til drift av salget samt 1 Ikea pose (9 kr) som vi pakker dine usolgte varer i. Selgerne får pengene innbetalt på konto 24. september 2025. 


FRIST FOR AVMELDING
​Påmeldte selgere som ikke kan delta for en eller annen grunn må trekke seg før fristen (torsdag, 4. september kl 20) ved å sende en mail til Stavanger Kids Sale. Denne fristen er satt for å kunne kontakte folk som står på ventelisten før helgen slik at de får nok tid til å legge inn varer i systemet før fristen går ut.

Selgere som trekker seg etter denne fristen vil bli fakturert for påmeldingsavgiften (50 kr) siden de tok en plass som ikke kan brukes. Påmeldte selgere som ikke dukker opp på salget og som ikke gir beskjed vil ikke kunne være med på fremtidige salg.
Picture
HANDLE PÅ FORSALG!
​
Selgere og frivillige får handle på forsalget (sammen med én gjest hver) som skjer fredag kveld 12. september på Madla Bydelshus. Frivillige og selgere kan handle til følgende tider: 
  • ​18.30-21.30   Frivillige som jobber 2 eller flere vakter
  • 19.00-21.30   Frivillige som jobber 1 vakt
  • 20.00-21.30   Selgere

KUN KVALITETSVARER!
Vi tar kun imot varer i MEGET GOD stand. Vi kommer til å kontrollere varene ved innlevering og under salget. Varer som er slitte, flekkete, ødelagte, eller som mangler deler godtas ikke.  

TIL SELGERSENTRALEN
Sist oppdatert 07.04.2025

SELLER BASICS

SELLER INFO
SELLER CENTRAL
REGISTER
SCHEDULE
CONTRACT
WHAT CAN I SELL?
DROP OFF ITEMS
​PICK UP ITEMS

SELLER HELP

SELECT & PREPARE ITEMS
ENTER ITEMS
PRICE ITEMS
PRINT & ATTACH TAGS

SHOP + VOLUNTEER

SHOP THE SALE
PRE-SALE FOR NEW & EXPECTANT PARENTS
PRE-SALES
VOLUNTEER

SALE VENuE

MADLA BYDELSHUS
ÅSTA KONGSMORSGATE 20 
4044 HAFRSFJORD

{how to get here}

MORE INFO

ABOUT US
CONTACT
NEWS 
PHOTOS
FLYERS

Content copyright 2008-2025. Stavanger Kids Sale. All rights reserved.  Org nr 994 682 636

DET PRAKTISKE

SELGER INFO
SELGERSENTRALEN
PÅMELDING
TIDSPLAN
KONTRAKT
HVA KAN JEG SELGE?
INNLEVERING AV VARER
HENTING AV VARER

SELGER HJELP

VELGE UT & KLARGJØRE VARER
REGISTRERE VARER
PRISING AV VARER
SKRIVE UT + SETTE PÅ MERKELAPPER
SHOPPE + HJELPE TIL
SHOPPE
FORSALG FOR NYBAKTE + VORDENDE FORELDRE 
FORSALG
HJELPE TIL
SALGSLOKALET
MADLA BYDELSHUS
ÅSTA KONGSMORSGATE 20 
4044 HAFRSFJORD

{komme seg hit}
MER INFO
OM OSS
KONTAKT
I MEDIA
BILDER
PLAKATER

Content copyright 2008-2025. Stavanger Kids Sale. All rights reserved.  Org nr 994 682 636
  • Home
    • How to get to Madla bydelshus
  • Shop
    • New & Expectant Parents Pre-Sale
    • Shop at Stavanger Kids Sale
  • Sell
    • Register
    • Seller Info
    • Sellers' Schedule
    • Seller Contract
    • Drop Off Your Items
    • Pre-sales
    • Pick Up Unsold Items
  • Volunteer
  • Seller Help
    • Seller Central
    • What Can I Sell?
    • How to Select & Prepare Items
    • How to Enter Items >
      • Enter Items: Step by Step
      • Clothing for Kids + Teens
      • Kids' Shoes
      • Maternity Clothing
      • Toys
      • Books
      • Sports Gear
      • Baby + Kids' Gear
      • Furniture + Bedding + Decor
    • How to Price Items
    • How to Print & Attach Tags
  • About
    • In the News
    • Photos
    • Flyers
    • Contact
  • Hjem
    • Hvordan komme til Madla bydelshus
    • Startsiden
  • Shoppe
    • Forsalg for nybakte & vordende foreldre
    • Shoppe
  • Selge
    • Påmelding
    • Selger Info
    • Tidsplan for selgere
    • Kontrakt
    • Innlevering av varer
    • Forsalg for selgere & frivillige
    • Henting av usolgte varer
  • Hjelpe til
  • Selger Hjelp
    • Selgersentralen
    • Hva kan jeg selge?
    • Hvordan velge ut & klargjøre varer
    • Hvordan registrere varer >
      • Registrere varer - trinn-for-trinn
      • Barne- + ungdomsklær
      • Barnesko
      • Mammaklær
      • Leker
      • Bøker
      • Sportsutstyr
      • Baby + Barneutstyr
      • Møbler + sengetøy + interiør
    • Prising av varer
    • Hvordan skrive ut + sette på merkelapper
  • Om Oss
    • I media
    • Bilder
    • Plakater
    • Kontakt oss